zondag 23 september 2012

Bommel en Bijbel (2)


Ga naar de nieuwe website

In 2007 voltooide onze student Klaas Driebergen (1979) onder begeleiding van Ad Zuiderent een mooie scriptie over het werk van Maarten Toonder en de Bijbel. Klaas meldt ons thans dat deze scriptie (in bewerking) wordt uitgegeven! Dat is een prestatie van formaat. 

"Het is zover! Op 24 september verschijnt mijn boek Bommel en Bijbel. Bijbel en christendom in de verhalen van Marten Toonder bij uitgeverij Aspekt. Dinsdagavond 2 oktober vindt de officiële boekpresentatie plaats. Ik wil dan, na een praatje over het boek, het eerste exemplaar overhandigen aan Milou Toonder. Daarnaast zal er een kleine tentoonstelling zijn met boeken en illustraties die met mijn boek te maken hebben, waaronder de Doré-Statenbijbel van Toonder en het origineel van de prachtige tekening die Wil Raymakers maakte voor het omslag van mijn boek. Het boek zal op deze avond verkrijgbaar zijn, en er is natuurlijk een hapje en een drankje.

Van harte welkom! Graag hoor ik het even of u/jij aanwezig denkt te zijn."

Tijdstip: dinsdag 2 oktober 2012, vanaf 19:30 uur. Plaats: het kantoor van de Toonder Compagnie, Donker Curtiusstraat 9, 1051 JM Amsterdam (bekijk op Google Maps). Het is hier betaald parkeren, maar het is goed met het OV bereikbaar. Voor meer informatie raadplege www.klaasdriebergen.nl.

Ga naar de nieuwe website

Geen opmerkingen: