donderdag 29 maart 2012

Afscheid Saskia Stehouwer

Saskia Stehouwer deed ons per email het volgende bericht toekomen.

Beste allen,

Saskia, voor het laatst bij haar bureau 
Afgelopen donderdag 15 maart 2012 was mijn laatste werkdag bij Literatuur en Cultuur. Mijn contract loopt officieel nog drie maanden door maar ik heb ervoor gekozen om mijn levenslooptegoed op te nemen zodat ik me de komende drie maanden kan gaan wijden aan het opzetten van mijn eigen coachingsbedrijf. Daaruit blijkt al dat ik tijdens mijn Letterenverblijf van de  afgelopen drie-en-een-half  jaar niet bepaald een eenduidig pad heb bewandeld. Aanvankelijk begon ik als promovenda van het interfacultaire instituut VISOR, met mijn onderzoek naar Landschap en verzoening in Zuid-Afrikaanse poëzie van na 1990. De eerste anderhalf jaar ging dat goed, maar daarna werd ik ziek en in juni 2010 werd de diagnose Burnout gesteld. Inmiddels ben ik weer aardig op de been, maar het was een Burnout met een hoofdletter en een jaar lang heb ik bijna niets kunnen doen. In maart 2011 startte ik mijn werk bij Letteren heel langzaam weer op, en deed ik allerlei onderwijsklussen ter ondersteuning van de afdeling. Dat heb ik tot vanochtend met plezier gedaan, omdat het fijn was om rustig te kunnen reïntegreren en toch nuttig werk te kunnen doen.

Nu is het echter tijd om aan de toekomst te beginnen, vandaar mijn beslissing om de komende maanden te beginnen met het bouwen van een website en het werven van mijn eerste coachcliënten. Ik heb er heel veel zin in om opnieuw te beginnen en ik dank alle mensen bij Letteren en vooral bij Literatuur en Cultuur dat ze me al die tijd hebben geholpen en gesteund. Ik hoop jullie allemaal nog af en toe te treffen bij promoties en andere feestelijkheden!

Hartelijke groet,

Saskia

Geen opmerkingen: